- ایران نوشت: معروف‌ترین قربانی اسیدپاشی کشور که با بخشش عامل اسیدپاشی در لحظه قصاص چشم‌هایش، به چهره‌ای جهانی تبدیل شد،برای شکایت از فیلم لانتوری در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد.

آمنه بهرامی در سال 83 دچار حمله اسیدی از طرف خواستگارش شده و از ناحیه دو چشم نابینا شد. وی در سال 90 موفق به گرفتن حکم قصاص شد ولی در لحظه قصاص متهم را بخشید.

پس از بخشش بزرگوارانه آمنه او به چهره ای جهانی تبدیل شده و کتابی در مورد زندگی نامه اش نوشته شد و آمنه در سال 93 با شرکتی آلمانی برای ساخت فیلم زندگی اش به توافق رسید.

وی اظهار داشت شرکت آلمانی امسال از من خواسته بود تا مقدمات کار را آماده کنم و هنگامی که در اسپانیا پیگیر شدم در کمال تعجب شرکت آلمانی توافق را لغو و از ادامه همکاری سر باز زد. آمنه میگوید آنها اظهار داشتند در بهمن 94 فیلیم به نام لانتوری در جشنواره برلین به نمایش در آمده که نکات کلیدی زندگی شما سوژه این فیلم بوده است. آنها فکر میکردند من فریبشان داده ام و با کارگردان ایرانی قرارداده بسته ام که من این ادعا را کاملا رد کردم.

پس از تماشای فیلم متوجه شدم حتی دیالوگ ها بسیار مشابه دیالوگهای خودم است و به همین خاطر به ایران آمده و از کارگردان این فیلم شکایت کردم.

این فیلم بار دیگر زندگی‌ام را سوزاند

آمنه برای درمان با مشکلات مالی شدیدی روبرو بوده و افزود من پول قرارداد با شرکت آلمانی را برای عمل هایم لازم داشتم ولی پس از فسخ قرارداد از طرف شرکت، میتوان گفت آقای درمیشیان و فیلم لانتوری دوباره زندگی ام را سوزاندند.